VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

ALEXIA – FYZIO & BEAUTY CLINIC

 

Článok I
Úvodné ustanovenia

1.1       Spoločnosť Alexia Clinic, s. r. o., so sídlom Hálkova 1/A, 831 03 Bratislava – mestská časť Nové Mesto, IČO: 53 728 831, DIČ: 2121485289, IČ DPH: SK2121485289, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 181400/B (ďalej len „Obchodník“), poskytuje kozmetické a fyzioterapeutické služby (ďalej len „Služby“) a predáva súvisiace tovary (ďalej len „Tovary“).

1.2       Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú zmluvné vzťahy medzi Obchodníkom a spotrebiteľom, ktorý má záujem uzatvoriť alebo uzatvorí s Obchodníkom zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie Služby alebo dodanie Tovaru (ďalej len „Zákazník“) a stávajú sa neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Zákazníkom, ktorej predmetom je kúpa Tovaru alebo Služby Zákazníkom od Obchodníka.

1.3       Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené v nasledujúcich prevádzkarňach Obchodníka:

            Alexia Clinic Bratislava, Röntgenova 26, 851 01 Bratislava

            Alexia Clinic Trenčín, Cintorínska 980/11, 911 01 Trenčín        

1.4       Zákazník môže Obchodníka kontaktovať písomne na adrese jeho sídla alebo na adrese jeho prevádzkarne, osobne v prevádzkovom čase na adrese jeho prevádzkarne, telefonicky na tel. č. +421 232 233 333 (Alexia Clinic Bratislava) alebo na tel. č. +421 902 227 339 (Alexia Clinic Trenčín), e-mailom na adrese bratislava@alexia.sk (Alexia Clinic Bratislava) alebo na adrese trencin@alexia.sk (Alexia Clinic Trenčín) alebo prostredníctvom kontaktného formulára na webovej stránke na adrese https://alexia.sk/

 

Článok II
Služby

2.1       Zoznam Služieb, ktoré Obchodník poskytuje, vrátane ich ceny, je k dispozícii v písomnej forme v prevádzkarni Obchodníka a na webovej stránke Obchodníka. Detailný popis Služieb, vrátane ich hlavných vlastností, je dostupný na webovej stránke Obchodníka a bude Zákazníkovi poskytnutý ústne v prevádzkarni Obchodníka. Zákazník môže v prevádzkarni Obchodníka využiť možnosť položiť doplňujúce otázky týkajúce sa Služieb.

2.2       Zákazník berie na vedomie, že aktuálny zdravotný stav Zákazníka môže byť kontraindikáciou na poskytnutie niektorých Služieb. Zákazník je povinný poskytnúť Obchodníkovi pravdivé informácie o svojom zdravotnom stave.

2.3       Obchodník umožní Zákazníkovi vybrať si ktorýkoľvek z termínov v rámci prevádzkového času Obchodníka, ktoré predtým neboli rezervované pre iného klienta Obchodníka, ako termín, v ktorom Obchodník Zákazníkovi poskytne vybranú Službu. Termíny, ktoré sú v aktuálnom čase k dispozícii, si Zákazník môže overiť aj na webovej stránke Obchodníka.

2.4       Ak Zákazník Službu v dohodnutom termíne z dôvodu na jeho strane nevyužije, vzniká mu povinnosť za Službu zaplatiť aj v prípade, ak ju nevyužil a nemá nárok na žiadnu kompenzáciu.

2.5       Ak Zákazník z dôvodu na jeho strane zmešká čas začatia dohodnutého termínu poskytnutia Služby a z tohto dôvodu mu Obchodník poskytne Službu iba v čiastočnom rozsahu zodpovedajúcom zostávajúcemu času do plánovaného času skončenia poskytovania Služby, Zákazník nemá právo na zľavu z ceny Služby ani na inú kompenzáciu.

2.6       Zákazník berie na vedomie, že ak sa bezprostredne pred dohodnutým termínom poskytnutia Služby alebo počas jej poskytovania zistí, že sa u Zákazníka vyskytujú alebo môžu vyskytovať kontraindikácie na jej poskytnutie, objednanú Službu v záujme ochrany zdravia Zákazníka Obchodník neposkytne; Obchodník sa však v takom prípade pokúsi operatívne navrhnúť poskytnutie inej Služby, ktorá by Zákazníkovi vyhovovala.

2.7       V prípade, ak Zákazník uzatvorí s Obchodníkom zmluvu o poskytnutí Služby, potvrdzuje tým, že mu bola v dostatočnej miere poskytnutá informácia o hlavných vlastnostiach Služby v rozsahu primeranom druhu a povahe Služby, predajnej cene Služby, platobných podmienkach, dodacích podmienkach a lehote dodania (poskytnutia) Služby.

 

Článok III
Balíčky Služieb

3.1       Niektoré Služby umožňuje Obchodník kúpiť aj v tzv. „balíčkoch“, spočívajúcich v možnosti využiť Službu vo vopred stanovenom počte opakovaní (ďalej len „Balíček“).

3.2       V prípade kúpy Balíčka zaplatí Zákazník jednorazovo cenu Balíčka a následne má možnosť využiť jednotlivé opakovania Služby v rámci Balíčka bezplatne.

3.3       Jednotlivé opakovania Služby, ktoré sa Obchodník Zákazníkovi zaviaže kúpou Balíčka poskytnúť, môže Zákazník využiť v lehote 2 mesiacov odo dňa uzatvorenia zmluvy o kúpe Balíčka (ďalej len „Platnosť Balíčka“).

3.4       Zákazník ma povinnosť včas si rezervovať termíny jednotlivých opakovaní Služby v rámci Balíčka tak, aby jednotlivé opakovania Služby v rámci Balíčka využil v lehote Platnosti Balíčka.

3.5       V prípade, ak Zákazník všetky opakovania Služby v rámci Balíčka z dôvodu na jeho strane v stanovenej lehote Platnosti Balíčka nevyužije, možnosť ich využitia zaniká bez nároku Zákazníka na akúkoľvek kompenzáciu.

 

Článok IV
Darčekové poukážky

4.1       Obchodník umožňuje využiť služby aj na základe tzv. darčekových poukážok (ďalej len „Darčeková poukážka“).

4.2       Darčeková poukážka môže mať elektronickú formu, ktorej súčasťou je jedinečný darčekový kód, a ktorú možno využiť oznámením darčekového kódu Obchodníkovi, alebo fyzickú formu, ktorú možno využiť fyzickým odovzdaním Obchodníkovi alebo využitím jedinečného kódu, ak taký obsahuje.

4.3       Darčekovú poukážku možno využiť len raz. Darčekové poukážky nie sú viazané na konkrétnu osobu a práva z nej vyplývajúce možno jej odovzdaním previesť na tretiu osobu. Držiteľ Darčekovej poukážky zodpovedá za jej ochranu pred zneužitím neoprávnenou osobou.

4.4       V prípade, ak Darčeková poukážka oprávňuje jej držiteľa na využitie určitej Služby, držiteľ Darčekovej poukážky, ako Zákazník, môže na základe tejto Darčekovej poukážky Službu bezplatne využiť.

4.5       V prípade, ak Darčeková poukážka oprávňuje jej držiteľa na využitie Služby alebo Služieb do určitej hodnoty, držiteľ Darčekovej poukážky, ako Zákazník, môže na základe tejto Darčekovej poukážky Službu alebo aj viaceré Služby do uvedenej hodnoty bezplatne využiť. V prípade, ak je cena Služby alebo Služieb požadovaných držiteľom Darčekovej poukážky, ako Zákazníkom, vyššia ako hodnota Darčekovej poukážky, držiteľ Darčekovej poukážky rozdiel doplatí. V prípade, ak je cena Služby alebo Služieb požadovaných držiteľom Darčekovej poukážky, ako Zákazníkom, nižšia ako hodnota Darčekovej poukážky, držiteľ Darčekovej poukážky nárok na zaplatenie rozdielu nemá.

4.6       Využitím Darčekovej poukážky dochádza k uzatvoreniu zmluvy o poskytnutí Služby alebo Služieb a držiteľ Darčekovej poukážky sa stáva Zákazníkom s tým, že platba ceny za Službu alebo Služby sa spravuje ustanoveniami tohto článku.

4.7       Služby na základe Darčekovej poukážky môže držiteľ Darčekovej poukážky využiť do lehoty uvedenej na Darčekovej poukážke (ďalej len „Platnosť Darčekovej poukážky“).

4.8       V prípade, ak držiteľ Darčekovej poukážky Službu alebo Služby podľa Darčekovej poukážky z dôvodu na jeho strane v stanovenej lehote Platnosti Darčekovej poukážky nevyužije, možnosť jej/ich využitia zaniká bez nároku držiteľa Darčekovej poukážky na akúkoľvek kompenzáciu.

 

Článok V
Zodpovednosť za vady Služieb

5.1       Poskytnutá Služba má vadu, ak nebola poskytnutá spôsobom podľa jej popisu stanoveného Obchodníkom, najmä ak nebola naplnená deklarovaná doba jej poskytovania, nebol dodržaný spôsob jej poskytovania alebo ak niektorá parciálna súčasť Služby nebola poskytnutá vôbec.

5.2       Vadou Služby nie je, ak bola Služba poskytnutá v rozpore s jej popisom z dôvodov na strane Zákazníka alebo ak Služba nesplnila očakávania Zákazníka, ku ktorých splneniu sa Obchodník nezaviazal.

5.3       Vzhľadom na povahu Služieb, Obchodník zodpovedá len za tie vady Služby, ktoré sa prejavia bezprostredne po poskytnutí Služby.

5.4       Zákazník je povinný vyhodnotiť, či Služba bola poskytnutá s vadou bezprostredne po jej poskytnutí.

5.5       V prípade, ak Zákazník zistí, že Služba bola poskytnutá s vadou, je povinný vadu vytknúť bezprostredne po poskytnutí Služby, inak toto právo Zákazníkovi zanikne.

5.6       V prípade, ak bola Služba poskytnutá s vadou, Zákazník má právo, ak je to možné, na jej odstránenie v podobe poskytnutia chýbajúcich alebo nesprávne poskytnutých parciálnych častí Služby ihneď. V prípade, ak odstránenie vady Služby podľa predchádzajúcej vety nie je možné, Zákazník má právo, aby mu bola Služba poskytnutá znova v náhradnom termíne. V prípade, ak odstránenie vady Služby postupom podľa predchádzajúcich viet tohto bodu nie je možné z dôvodu na strane Obchodníka, Obchodník poskytne Zákazníkovi zľavu z ceny Služby podľa miery závažnosti vady Služby; Obchodník sa môže vždy rozhodnúť, že vadu Služby odstráni poskytnutím primeranej zľavy z ceny Služby. Obchodník a Zákazník sa vždy môžu dohodnúť aj na inom spôsobe odstránenia vady Služby.

5.7       Vadu Služby môže Zákazník u Obchodníka vytknúť písomne. Vytknutie vady musí obsahovať uvedenie, o akú Službu ide, dátum a čas poskytnutia Služby, opis vady Služby, osobné a kontaktné údaje Zákazníka a Zákazníkom preferovaný spôsob odstránenia vady. Obchodník je povinný Zákazníkovi poskytnúť písomné potvrdenie o vytknutí vady Služby.

5.8       Obchodík je povinný odstrániť vadu Služby bez zbytočného odkladu po jej vytknutí a spôsob jej odstránenia oznámiť Zákazníkovi, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa vytknutia vady Služby.

5.9       Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vadu Služby, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa lehota podľa bodu 5.5 tohto článku nevzťahuje; v takom prípade Obchodník nahradí Zákazníkovi odôvodnené výdavky spojené s preukázaním zodpovednosti Obchodníka za vadu.

 

Článok VI
Tovary a zodpovednosť za vady Tovarov

6.1       Tovary, ktoré Obchodník poskytuje na predaj, sú vystavené v jeho prevádzkarni. Každý Tovar je označený jeho cenou a je dodávaný priamo na mieste bezprostredne po zaplatení jeho ceny.

6.2       V prípade, ak Zákazník požaduje bližšie informácie o Tovare, Obchodník mu ich na požiadanie poskytne.

6.3       V prípade, ak si Zákazník Tovar od Obchodníka kúpi, potvrdzuje tým, že mu bola v dostatočnej miere poskytnutá informácia o hlavných vlastnostiach Tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe Tovaru, predajnej cene Tovaru, platobných podmienkach, dodacích podmienkach a lehote dodania Tovaru.

6.4       Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania Zákazníkovi a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.

6.5       Ak sa vada tovaru prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6.4 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovaru už v čase dodania Zákazníkovi. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.

6.6       Postup pri uplatňovaní zodpovednosti Obchodníka za vady dodaného Tovaru upravuje § 618 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ktorého aktuálne znenie je k dispozícii na adrese https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/1964/40/

 

Článok VII
Alternatívne riešenie sporov

7.1       Zákazník má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi Zákazníkom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Obchodník porušil iné práva Zákazníka.

7.2       Obchodník informuje Zákazníka na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku.

7.3       Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť podľa bodu 7.1 tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

7.4       Viac informácií o alternatívnom riešení sporov je dostupných aj na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie na adrese https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

7.5       Iné sťažnosti a podnety Zákazníka, na ktorých uplatnenie má Zákazník právo podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, vybavuje Obchodník zákonným spôsobom.

 

Článok VIII
Záverečné ustanovenia

8.1       Aktuálne znenie týchto VOP je k dispozícii v prevádzkarni Obchodníka a na jeho webovej stránke.

8.2       Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Zákazníkom sa spravujú všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade vzniku akéhokoľvek sporu medzi Obchodníkom a Zákazníkom budú na jeho prejednanie a rozhodnutie príslušné súdy Slovenskej republiky.

8.3       Tieto VOP sú platné od 01.04.2025.